Ο Γιώργος Γουναρόπουλος ασχολήθηκε με την προσωπογραφία σε όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας. Οι προσωπογραφίες του απεικονίζουν μέλη της οικογένειάς του, φίλους και γνωστούς του, διακεκριμένες μορφές της ελληνικής αστικής τάξης και εξέχουσες προσωπικότητες της εποχής του, όπως ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο εφοπλιστής Λεωνίδας Εμπειρίκος.
Στις πολυάριθμες προσωπογραφίες του ο ζωγράφος, αν και παρέμενε πιστός στο εκάστοτε τεχνοτροπικό του ιδίωμα, απέδιδε πάντα με μεγάλη ακρίβεια τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά των εικονιζομένων. Πολλοί από εκείνους που ζωγράφισε ο καλλιτέχνης έχουν αναφέρει ότι ο Γουναρόπουλος μπορούσε να συλλάβει τη μορφή τους μέσα σε πολύ λίγο χρόνο και να την ολοκληρώσει αργότερα, χωρίς φωτογραφία. Πέρα όμως από την εξωτερική ακρίβεια, οι προσωπογραφίες του Γουναρόπουλου διακρίνονται για την ψυχολογική τους διείσδυση και την απόδοση του εσωτερικού κόσμου των ανθρώπων που απεικονίζουν.
Το πορτρέτο της συζύγου του, Μαρίκας Γουναροπούλου, προέρχεται από τα πρώτα χρόνια της γνωριμίας τους, όταν ο ζωγράφος επισκεπτόταν την Ελλάδα από το Παρίσι όπου ήταν εγκατεστημένος. Η Μαρίκα αναδύεται φωτεινή, αιθέρια και ταυτόχρονα πραγματική, μέσα από ένα σκούρο, ακαθόριστο βάθος. Η ενδυμασία της παραπέμπει σε παραδοσιακή φορεσιά και το νεανικό της πρόσωπο, με τα λεπτά χαρακτηριστικά, πλαισιώνεται από δύο μακριές πλεξούδες. Η απόδοση αυτή είναι πιθανό να συνδέεται με τη συμμετοχή της Μαρίκας στις Δελφικές γιορτές.

